Darmowa dostawa przy zamówieniach powyżej 149 zł
Mój koszyk
Zaloguj
Załóż konto

Koszulka z towarową lokomotywą elektryczną ET22 SKU: koszulka-K01_gik1esel_4770993

sklep stadnina-koszulek
KOLORY

cm S M L XL XXL 3XL 4XL
A 46.00 51.00 56.00 61.00 66.00 - -
B 67.00 71.00 74.00 77.00 79.00 - -

Lokomotywa elektryczna ET22 jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych pojazdów trakcyjnych w Polsce. Została zaprojektowana i wyprodukowana przez Pafawag (Państwowa Fabryka Wagonów) we Wrocławiu. Prace nad nią rozpoczęły się pod koniec lat 60., a jej produkcja seryjna trwała od 1969 do 1989 roku.

Kontekst Historyczny:

  1. Lata 60.: Polska potrzebowała nowoczesnych lokomotyw elektrycznych do przewozu ciężkich ładunków, szczególnie na rozwijającej się sieci zelektryfikowanych linii kolejowych.
  2. Początki: Prototypy ET22 były testowane w 1969 roku, a pierwsze seryjne jednostki zaczęły wchodzić do eksploatacji w 1971 roku.
  3. Produkcja: Wyprodukowano łącznie 1184 lokomotywy ET22, z których część była również eksportowana do ZSRR.
Konstrukcja Lokomotywy ET22

ET22 została zaprojektowana z myślą o ciężkim transporcie towarowym, ale jest także używana w ruchu pasażerskim. Oto szczegółowe informacje na temat jej konstrukcji:

Podstawowe Dane Techniczne:

  • Masa: około 120 ton
  • Długość: 19,44 metra
  • Układ osi: Co-Co (sześć osi napędnych, każda para osi w jednym wózku napędnym)
  • Moc ciągła: 3000 kW (4,020 KM)
  • Prędkość maksymalna: 125 km/h
  • Napięcie zasilania: 3000 V prądu stałego

Konstrukcja Mechaniczna:

  • Nadwozie: Wykonane z metalu, cechujące się charakterystycznym wyglądem z zaokrąglonymi narożnikami.
  • Podwozie: Zawiera dwa wózki, każdy z trzema parami kół napędnych. Wózki te są wyposażone w silniki trakcyjne oraz mechanizm przekładniowy.
  • Wnętrze: Kabina maszynisty jest ergonomicznie zaprojektowana, z dużymi oknami zapewniającymi dobrą widoczność.

Systemy Elektryczne:

  • Silniki Trakcyjne: Sześć silników prądu stałego o mocy 500 kW każdy.
  • Układ Napędowy: Posiada układ napędowy z przekładnią zębatą, która umożliwia przenoszenie mocy z silników na koła.
  • Hamulce: Wyposażona w hamulce pneumatyczne i elektryczne hamulce rekuperacyjne, które pozwalają na odzyskiwanie energii podczas hamowania.
Eksploatacja i Modernizacja

ET22, mimo że zaprojektowana w latach 60., nadal jest w użyciu dzięki swojej solidnej konstrukcji i niezawodności. Wiele jednostek przeszło modernizacje, aby sprostać współczesnym wymaganiom eksploatacyjnym. Modernizacje obejmują:

  • Zamiana silników trakcyjnych: W niektórych jednostkach zamieniono stare silniki na nowocześniejsze, bardziej efektywne modele.
  • Modernizacja kabiny: Poprawa ergonomii kabiny maszynisty, montaż klimatyzacji i nowoczesnych systemów sterowania.
  • Systemy bezpieczeństwa: Dodanie nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, takich jak systemy kontroli pociągów (ETCS).

ET22 jest uważana za jedną z najbardziej wszechstronnych lokomotyw w historii polskich kolei, a jej trwałość i niezawodność przyczyniły się do jej długowieczności na polskich torach.



Koszulka męska

Klasyczna męska koszulka bawełniana z nadrukiem w technologi DTG.

  • skład: 100% bawełna,
  • gramatura: 150g/m2,
  • ściągacz z domieszką lycry,
  • podwójne szwy wykończeniowe,
  • brak szwów bocznych,
  • koszulki nie kurczą się w praniu nie rozciągają i nie zmieniają swojego koloru,

Maksymalny obszar zadruku to 39 cm x 49 cm (wielkość zależy od rozmiaru wybranego produktu i jakości użytej grafiki).


WAŻNE: Nadruki wykonane w technologii DTG. Bluzę należy wyprać przed pierwszym założeniem, aby nabrała odpowiedniej miękkości. Prać ręcznie oraz prasować na lewej stronie. Ze względu na specyfikę nadruku zewnętrznego nie trzeć. Nie stosować wybielacza oraz środków agresywnych. 

Metody płatności
Metody dostawy
Koszulki z zabytkowymi pojazdami polskimi. Samochody, lokomotywy, traktory, samoloty. Oferujemy koszulki z autorskimi grafikami przedstawiającymi m.in.: koszulka z samochodem FIAT 126p; koszulka lokomotywą ET22; koszulka z lokomotywa SM42; koszulka z

Wyślij wiadomość do sprzedawcy